I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

14 december 2013



Några blomarrangemang som ska pryda kvällens middagsbord!

Ikväll ska vi ha julparty och då tycker jag det är kul att anstränga sig extra och duka fint. Det är trevligt att visa att man tänkt till lite för gästernas skull och det brukar alltid bli uppskattat.





Här har jag använt glasvaser och fyllt botten med glaskross. För att det gröna sidenbandet inte ska glida ner, satte jag "glue dots" runt om på glaset först och lindade det sedan ett varv runt vasen. 

Jag hade lite olika idéer om vad jag skulle kunna göra med organzabandet, men det slutade med det enklaste - att linda det två varv och fästa med en pärlnål.






Sen är det bara klippa rosorna till lämplig höjd, sticka ner och bunta ihop så de står stadigt.

Som pricken över i tog jag fram en liten tub glitter och "målade" på kanterna av rosorna för att piffa till dom lite. Det var en grej jag kom på senare så det har jag ingen bild på just nu, men ni förstår nog vad jag menar.





Nu står bordet dukat och klart!

Bara att invänta gästerna :)

Önskar er en trevlig helg och 3:e Advent!

***

Tack för era rara hälsningar. 
Det värmer att höra att jag är saknad och jag saknar er också.
Stor kram till er!



1 kommentar:

A House With A View sa...

Men vad himla kul att du är tillbaka!! Du är saknad Sanna :) Och så bra och klokt att du prioriterat dig själv, bloggen är ju "bara en blogg". Jag har också funderat över bloggens vara eller ickevara, det finns ju viktigare ting att lägga sin energi på.

Och du är tillbaka med råge - med som vanligt finfina idéer och vacker inspo :) Så fint du gjort med rosorna, kommer bli kanon på bordet!

Många luciahelgs-kramizar aka