I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

28 juli 2012



50´s Outfit

Ikväll är vi bjudna på femtio-tals fest!

Efter några veckors funderande och letande har jag lyckats få ihop några saker som jag tror passar.





Frågan är om jag klarar att gå i dessa skor!

Går ju alltid i låga skor, så de här blir en utmaning känner jag...






En annan utmaning blir det röda läppstiftet och nagellacket.

Jösses vad jag känner mig "utmålad" och obekväm i starka färger!

Väldigt snyggt på andra men inte på mig.

Nu är det fest och tema så då törs jag "spöka ut mig lite" :)






Har ni sett min tjusiga väska?

Hittade den på loppis. Vet inte om det är typiskt femtio-tal men kanske lite åt det hållet..?






Örhängen från min mammas loppisbod och halsbandet fyndade jag på rean hos KappAhl.







Det prickiga i bakgrunden är min blus som jag också hittat hos KappAhl och så kommer jag ha en liten kofta  med mig till senkvällen.

Förmodligen tar jag svarta capribyxor (eller vad de nu kallades för på den tiden) till. Funderar på jeans med uppvik men det känns lite för varmt för jeans idag.

Kjol kommer jag inte på miljoner år att sätta på mig, så tänk inte tanken ens en gång *fniss* ;)






Nu återstår att få till frisyren!

Jag får nog ta till alla knep jag kommer på för att få upp volymen på mitt platta hår.

Bäst att sätta igång då - om tre timmar ska jag vara färdig :)


Trevlig helg!


7 kommentarer:

Rosa i huset i vitt sa...

Hejsan hoppas det blev lyckat på festen och att du inte fick för ont i fötterna ...jobbigt att gå i såna skor när man inte är van ...jag klarar inte av det alls

Kram Rosa

Celestial Charms sa...

Love your shoes. Bright, cheerful, and they look comfortable too! Red is such a great summer color.
Maureen

Gugis Pärlor sa...

Wow.. jag gillar temafester mest av allt! Det är ju bara så kul att hitta rekvisita och fixa till det innan! Hoppas att ni fick en riktigt trevlig fest att minnas tillbaka på...

Kram Gugi

Sofia sa...

Åhhh... nu skulle jag verkligen vilja se en bild på det färdiga resultatet!!! Snääällla!
Blev säkert hur snyggt som helst....
Själv köpte jag faktiskt en riktigt snygg topp/linne på loppis härom dagen som var svart med vita prickar!
Kraaam!
Sofia

A House With A View sa...

Såååååååååååååååååååååå häftigt!!! Jättebra val!! Och vilka tjusiga skor!! Me like:))) Klart du kan gå i dem!!! Nu hoppas jag du visar lite fler bilder från detta häftiga kalas, ser ju såååååååååå kul ut!!

kraaaaaaaaaaaaaaaaam aka

Gun-Britt Persson sa...

Piratbyxor hette det på femtio-sextiotalet. Snyggt med rött till svart med vita prickar. Hoppas du inte snubblade förrän lite senare på kvällen så det inte var skornas fel ;). Gillar din blogg!

X sa...

Hoppas det blev en kanon fest och att du fick till frissan oxå;)

Jag har tittat runt lite på din blogg nu och är super frälst, så mycket fint och framför allt vilket vackert hus och inredning du bjuder på! Vilken inspiration.....du jag återkommer till hit! Ha det gott!

Kram Lussan