I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

25 maj 2012


Hej på er!


Pust, så varmt det blev med en gång...





Men inte klaga nu när vi äntligen fått ordentligt med värme - eller hur?! Men OM man nu skulle läsa mina skötselråd, precis som man gör med växter, skulle det stå: 

"bör EJ utsättas för starkt solljus - trivs bäst i skuggiga lägen - vattnas rikligt" 

*fniss* jaaa, det är jag det ;)







Den här veckan har bloggandet lagts åt sidan och istället har jag grabbat tag i målarpenseln. I tre år har jag haft trädgårdsmöbler i förvaring som jag tänkt måla. Nu har det inte varit någon brådska med det egentligen eftersom vi ändå inte haft användning för dom.

Denna sommar är min förhoppning att vår uteplats med murad grill ska bli klar och för att "skynda på" det projektet.. (här smids inga som helst planer;)) har jag alltså börjat grundmåla möblerna så länge.





Inte världens roligaste projekt kan jag säga. Vem visste att det fanns så många skrymslen och vrår på en stol??? Se, har ju glömt pinnen där under sitsen...


Fem stolar har jag målat hittills. Har två soffor också - som jag inte orkar tänka på i denna värme, så för tillfället råder välbehövlig vila och jag tror det är läge för en kall drink också! ;)


Happy Friday!

Ha en fin helg allihopa och trevlig Mors Dag på söndag!


KRAM

6 kommentarer:

Tina sa...

Det var väl en bra sysselsättning i vänta på grillen! Jag skrattar lite för mig själv nu, du skulle sett mig över pallkragarna i går. Snickarna fick nästan komma till undsättning där jag närapå svimmade i värmen. Hujedamig vilken syn!
Det är hur lätt som helst att glömma en pinne, men det fixar du lätt nu när du fått upp ångan!

KRAAM

Tina sa...

Det gäller att ha både livrem och hängslen, i solen nuförtiden!

Kraam igen

A House With A View sa...

Men oj så himla fint det där ser ut!!! Vitmålade utomhus möbler, riktigt fräscht!! Vilken färg var möblerna i innan???? Kan nästan se dem på din vackra verandan!!

Kraaaaaaaaam aka

Rose Garden Malevik sa...

hehe,,,,,ja värmen kom lite plötsligt :)
å missa nu inte.

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan

Gugis Pärlor sa...

Gosh! Härligt med värme om än i måttliga mängder! Vi har sol men tyvärr en aning för kalla vindar så jag har klagat heeeela dagen på att det är för kallt och vinterkläder vill jag bara inte ha på mig ute mera... Jag borde olja våra utemöbler och urk.. inget vidare målningsjobb det heller!

Kram Gugi

Sofia sa...

Den beskrivningen passar bra in på mig också! Jag är verkligen ingen ligga-och-pressa-i-solen tjej...
Låter jobbigt det där med målningen... Lycka till!
Kram Sofia