I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

1 februari 2012




Multitasking

[att göra flera saker samtidigt]


Mina tonåringar har fått varsin tavla av sin mamma - med glimten i ögat ;)


 


Idéen till denna text kommer från Pinterest. Jag tyckte den var mitt i prick beträffande mina tonåringar, så jag gjorde två tavlor. Hur många gånger har jag inte "kommit på" dom med att ha läxboken uppslagen framför sig på skrivbordet, snacksen bredvid, händerna på tangentbordet och stirrandes rakt in i dataskärmen?? Naturligtvis hävdar de motsatsen ;)


Ha en fin dag!

kram




Notering:
Jag har bytt ut "watching TV" mot "computer-ing" istället, då jag tyckte det var mer passande. Nu är jag inte säker på att "computering" ens är ett ord men ja, ni fattar vad jag menar!




7 kommentarer:

Gugis Pärlor sa...

Hah.. det var ett häftigt påhitt! Jag börjar också se tendenser av detta.. hmm, kanske jag ska sno ihop en likadan :o)Intressant sida det där, Pinterest!

Kram Gugi

Maria sa...

Det var bra ...:) Så träffsäkert. Ha de gott från Maria

Tina sa...

Det här tycker jag var toppen, bra av dig!

Kram

A House With A View sa...

Jaaaaaaa, haha, jag vet PRECIS vad du menar!!!! Har väl viss erfarenhet om man säger så, fniss!! Jättehäftig tavla och gillar den snygga ramen också!!!

Kul att du vill vara med i min utlottning:))) Jag håller tummarna:)

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam aka

Helena, The Swenglish Home sa...

Fniss, vilken underbar idé, och vilken jättesnygg tavla det blev! Mina killar är ju inte riktigt i tonåren än (även om jag helt klart fått glimtar om vad som komma skall ibland!), men jag kan föreställa mig att dessa skyltar kommer att komma väl till pass om ett par år här...

Väldigt härlig färgkarameller bilderna i ditt förra inlägg. Och så fick jag lära mig något nytt som jag inte alls blev så glad över... jag som använder Picnik flitigt! Inte visste jag att de skall stänga ner! Men jag borde nog ta och kika lite på vilken version av Picasa som ligger och skramlar hos mig, kanske har jag överraskningar att hämta där!

Tusen tack för din rara hälsning hos mig, jag blir så glad när jag ser ditt namn dyka upp - då vet jag att det är kärt besök på ingång!

Kramar till dig och stay warm!

Helena, som fasar lite för att förflytta mig till smällkalla Norden... min kropp är ju inte van längre! :-)

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Hehehe... mycket bra sagt! Den där lite tomma blicken rakt in i skärmen.... säger mer än tusen ord;-)

kramkram H.

Bodil sa...

Vilken kul ide och så fräck tavlan blev.
Kram Bodil