I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

7 januari 2012



Hej allesammans!


Så här en vecka in på nya året, tar jag adjöken av det gamla.





Rent personligt och hälsomässigt var det inget bra år alls. Ganska motigt faktiskt. Sånt som tär på en både psykiskt och fysiskt. Jag visar sällan när jag mår dåligt. Är tusen gånger bättre på att uppmuntra, peppa, hjälpa och stödja andra. Lustigt det där.



Härom kvällen såg jag filmen "The Holiday" och påmindes (åter igen) i en scen om att man bör ha huvudrollen i sitt eget liv. Så sant och tänkvärt. I filmen handlar det om att komma över en pojkvän, men skulle så väl kunna tillämpas oavsett vad det gäller. Livet blir inte riktigt som man tänkt sig ibland och det är lätt att tappa kontrollen, särskilt när andra vill styra över det.


(ca. 2,05 minuter in i klippet)


(Klipp från YouTube)

 
Här på bloggen fortsätter jag hålla en positiv attityd. Skriver om sånt jag gillar, funderingar, våra projekt och visar mina pyssel efterhand. Att vara alltför personlig är jag fortfarande kluven till (läskiga tanke) och något jag funderar en del på. Ni ser det jag låter er se. Ett litet hörn. Medan det i kulisserna pågår ett helt liv av saker o ting. Kanske borde jag släppa loss och våga lite mera..?


Nytt år inbringar förhoppning till omstart och önskan om en ljusare framtid.


Även om jag i denna stund skriver med halsont och känner mig lite ynklig efter två veckors snorande, hostande och allför lite sömn, är min förhoppning att 2012 blir ett år då jag får må bra hälsomässigt. Och OM det inte är för mycket begärt, vore det trevligt med ett jobb också ;)


Ha en fin helg!

Ute faller snön och den gröna trädgården har nu förvandlats till ett vackert vinterlandskap.


6 kommentarer:

Gugis Pärlor sa...

Jag hoppas att du får ett riktigt fint år! Livet är ju både motgångar och medgångar för alla... en berg-och dalbana. Men om man hoppas och tror brukar allt ordna sig till slut!

Kram vännen!

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Jag hoppas att du får ett alldeles underbart 2012, det är du värd!

Motgångar har vi alla, det jobbigaste för mig just nu är min mamma är kroniskt sjuk i cancer och att vi inte vet hur lång tid hon har kvar.

Fy för sjukdomar, om man ändå kunde slippa, anhörig som drabbad... Jag hoppas att du får ett betydligt hälsosammare år både på det känslomässiga och personliga planet...

Det är så viktigt att man tar hand om sig själv, gudarna vet att jag varit alldeles för dålig på det. Men jag har bestämt mig för att detta året ska jag göra till året då jag prioriterar mig själv :) Känns som du känner likadant.

Ibland tycker jag det är synd att fler inte vågar dela med sig av det som känns motigt på sina bloggar. Vi är ju alla människor och allt är inte perfekt hela tiiden.

Det bästa är dock att människor i bloggvärlden är fina människor, så om du vill dela med dig av det som känns jobbigt finns här mycket stöd och pepp att hämta.

Maaaasssor av kramar från mig!
Hoppas att du får en mysig söndag..

Systrarna Hjertén sa...

Trist att höra att du inte mått så bra, hoppas 2012 blir ett bättre år på det planet!

Det är väl bra att ha en blogg där man kan fokusera på positiva och roliga grejer. Personligen tror jag inte att livet blir bättre av att gräva ner sig i sånt som inte är bra!

Jag har tyckt att bloggen har varit en bra avkoppling från "livet", när det varit lite för mycket vardag runtomkring, ett sätt att drömma och lätta på trycket.

Mvh
Frida

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Tack, modig vet jag inte om jag är men man ser mest smala människor runt på bloggarna så då kan det ju vara kul att se andra kroppsformer också :))

Det var en klok kvinna den där och precis så känner jag idag... Att jag är nöjd men den jag är, med eller utan skavanker ;) Men övervikten vill jag bli av med pga hälsoskäl. Börjar känna mig så klumpig dessutom. Bara ta på sig skorna tycker jag är en konst nuförtiden Hihi

Ha det gott!
Kraaam

A House With A View sa...

Tack Sanna för ett fantastiskt bloggår, du har verkligen bjudit på määäängder av inspiration!! Och så kul det varit att få komma in i ditt vackra hem och se bilder därifrån:)) Jag tycker det är roligt att läsa om lite personliga ting hos de bloggar jag besöker, men det är viktigt att man är personlig i en nivå som passar en själv. Jag funderar ibland om jag visar lite för mycket personliga bilder ifrån familjen, men samtidigt tycker jag det är roligt att ha bloggen som en länk till andra släktingar. Och visst går livet upp och ned, men vore det inte för kasten däremellan kanske man inte skulle uppskatta när allt vänder till det positiva igen! Du visar ett tänkvärt inslag från filmen tycker jag!

Bra inlägg!!!

Mååååånga kramizar aka

Unknown sa...

First I hope you get well real soon..being sick always brings me down.
Great post here...I think blogging brings out the best in most of us. We all have things going on no matter how wonderful things "look".
I know I hide sometimes..

I do love my blog friends...xoxo