I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

13 januari 2012


Goodbye Star - Goodbye Tree

Nu åker julen ut.

Som vanligt känns det vemodigt att släcka ner stjärnor och ljusstakar som spridit så mycket ljus och värme.





Granen är nästintill avklädd och redo för att hivas ut. Vi är helt förbluffade över att den fortfarande är så fin och har fått behålla ALLA barr!! Nästan synd att slänga ut den.



 



Nu återstår att packa ner julkulor och vira ihop juleljusen. Helst skulle man kanske bara vilja slänga ner allt i en stor kartong, trycka igen locket och hoppas, på något mirakulöst sätt, att det "ordnar sig" till nästa gång. Men se det går inte. För ordning och reda - det är jag det. Medan resten av familjen suckar högljutt och har tröttnat för längesen, insisterar jag på att "allt har sin plats och ska packas ner f-ö-r-s-i-k-t-i-g-t och i sina orginalförpackningar och......"

Behöver jag säga att jag numera gör det tråååkiga jobbet själv??

Inte för att jag tycker att det är så himla kul heller. Men det är sååå värt det.

För snart är det jul igen ;)



Ha en riktigt fin helg!


Tack för era krya-på-dig hälsningar.

Känns bättre nu när jag kommit igång med pencillinkuren ordentligt.

Kram till er allihopa.

2 kommentarer:

Gugis Pärlor sa...

Hej i stugan! Julen ska dansas ut här med och jag kunde konstatera samma sak som du att det allt är lite synd på den granen... Vilken utomordentlig ordning du har! Jag har skippat originalförpackningar för länge sedan, tycker att de tar bara onödigt utrymme ;O)

Ha en skön kväll!

Kram Gugi

Systrarna Hjertén sa...

Samma här, ner i originalförpackningen igen, så mycket roligare när allt ska upp igen!

Trevlig helg!
/Frida