I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

19 oktober 2011

Vilken kall dag!






Det är verkligen kallt och bistert ute nu. Det känns som höstens glansdagar är över för denna gången. Höststädningen utomhus känns inte så lockande i blåst och regn. Så frågan är om det hinner bli någon alls... Förra året fick vi det första snötäcket sista veckan i oktober. Alldeles för tidigt om du frågar mig. Vill inte sätta på mig strumpor, stövlar och tjocka jackor än.


Möblerna står fortfarande kvar på verandan (i hopp om några solglimtar till..) och jag ids inte plocka ihop. Det känns så slutgiltigt på nåt sätt.






 


Jag är förvånad över att pelargonerna fortfarande blommar, fastän de står ute dygnet runt.

De kanske stretar emot precis som jag?

 Jag har fått massvis av små dekorationspumpor.

Tack Lars-Göran!

Ha en trevlig dag

3 kommentarer:

Helena, The Swenglish Home sa...

Kära Sanna,

Nu var det två, tre evigheter sedan jag lämnade ett spår här hos dig, eller hos någon alls för den delen!

Stressen har styrt mitt liv lite för mycket på sistone, och jag tycks aldrig riktigt hinna ikapp...

Nå, du är verkligen drottningen av - inte bara bakverk, utan även - Halloween-dekorationer! Jag minns dina bilder från förra året, och allt var så häftigt. Och så dessa benknotor se'n, SÅÅÅ fräcka!!! Eventmanagement inkl catering är definitivt en möjlig ny karriär!

Trist att höra att din kropp inte riktigt vill, och att det blev lite "ett steg framåt, två steg tillbaks". Jag hoppas verkligen att det vänder för dig och att du får må bra och bli stark i kroppen igen. Det är verkligen fascinerande hur kroppen säger ifrån, och det jobbiga är bara att lyssna ibland.

Otroligt härlig blomstertrapp du har där, och inte ser det ut som om vi närmar oss november när man ser det som blommar hos dig. Har inte någon tagit sig en snack med pellisarna och talat om att de inte behöver vara så "macho" så här års? :-)

Och SÅ, SÅÅÅ snygg ordtavla igen - precis min smak - mums! Du inspirerar verkligen och nu önskar jag mig bara några bonustimmar ledighet för att pillra och knåpa lite! Idag började dock killarnas höstlov, så nu lär det dröja innan det blir lugnt här... :-)

Stor kram till dig och jag hälsar på hos dig i tanken oftare än kommentarsfältet vittnar om, det kan jag lova!

Helena

Unknown sa...

Hello Sanna! I just bought the same plant stand at a garage sale! I love it and won't sell it in my shop. The high is going to be 70 today!! We are axcited to have a little cooler fall weather today. I like your bones!! So funny.
Enjoy your day my friend~xoxo~SueBee

Gugis Pärlor sa...

Du är verkligen en mästare på dekorationer! Vackert! Visst börjar det märkas att kylan kommer allt närmare. Vi har höstlov här och idag har jag tillbringat dagen med att gå i affärer tillsammans med dottern. Det blev nya handskar, vinterjacka, sjalar och tjockare tröjor för varmt ska det vara då vintern kommer... Det har ju varit nåt slags oväder med åska söderut. Åtminstone fyra av Finnairs plan blev tvugna att vända tillbaka till flygplatsen då de hade träffats av blixtarna och flera flyg ställdes in pga ovädret. Helt otroligt! Jag har aldrig hört något liknande så vad händer och sker egentligen? Det är snart november??!!

Kram Gugi