I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

13 september 2011

Inspired by WORDS




Hej hej!

Ny vecka igen och redan tisdag kväll. Här går det undan minsann. Ute blåser en kraftig vind och jag har hört att det varnats för orkanstyrka!? På vägen hem såg jag träd som fällts och brutits av, så visst är det kraft bakom dessa vindar! Inte att underskatta.


Idag visar jag ett projekt jag sysslat med sedan ett tag tillbaka.

Av gammalt överblivet byggmaterial har det blivit en ny tavla med några välbetänkta ord på



"Life Is Better When You Share"

ett citat från en av mina favoritpersoner ;)

(hänger numera i vår halltrappa och ska vara en del av en ny tavelvägg så småningom)

Tänk så mycket roligt man kan hitta på med ord. Kikar runt på diverse webshoppar och bloggar och ser en hel del fina tavlor, så gissa om jag får idéer till "att göra själv"!!

Sen en tid tillbaka har jag också snurrat runt på Pinterest och inspirerats i överflöd! Hjärnan går på högvarv. Haha. Har ni hittat dit än? Det är en virtuell tavla. Allt som du gillar och ser på internet, kan du "pinna" och samla i personliga anslagstavlor. Du kan också se vad andra finner intressant och samlar i sina pin boards. Låter det helt koko? Det tar en stund innan man förstår sig på hur det fungerar.

Utfärdar en varning bara: det är beroendeframkallande!! ;)



Ta hand om er i höstrusket.
Ha en trevlig dag!


Inspirationen till tavlan kommer härifrån

5 kommentarer:

Gugis Pärlor sa...

Hoppas stormen ger sig och jag vill absolut inte ha den hitåt... Får se hur det blir imorgon men vanlig vind räcker så bra till i normala fall! Jag får ta och kolla in Pinterest och se vad det går ut på? Allt möjligt intressant hittar du då också?! Tavlan blev ju ursnygg! Jag fnissade till när jag läste att du använde ordet koko... Brukar ni tala om det? Jag har alltid trott att det har varit nåt dialektord från våra trakter ;O)

Kram Gugi

Celestial Charms sa...

Great project! Wonderful inspiration. Be careful with those strong wind gusts. Hope you remain safe!
Maureen

Wendy sa...

Addicting is the word!!! :)

Tina sa...

Såå snyggt!
Måste fråga vad du använder för schabloner/text? 'Better' har så fina bokstäver..kanske du gör det på frihand?!

Kram

Annelie sa...

Finfint har du gjort.
Vad du är knepig och knåpig.
Tror nog inte att jag kommit på att använda gammalt byggmaterial.
Ush då, orkanstyrka på vindarna, då får du hålla i hatten. Hoppas att det går bra.

Jodå, pinterest känner jag till. Skaffade ett account för en tid sedan, men har inte börjat bygga min tavla ännu.
Har du?
Kan ana inspiration overload.


Många kramar,

Annelie