I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

10 augusti 2011

Sea bags


Hejsan hejsan!

Hoppas allt är bra med er. Jag är så nyfiken på vad ni alla bloggar om och vad ni har för nya spännande tips och idéer, att jag helt glömmer bort att skriva inlägg själv! Hihi. Men här kommer i alla fall ett!


Sjömanssäckar






Hittade dom på samma loppis som de engelska tallrikarna. De låg ihopvikta i en trälår och bara väntade på mig... hehe. Jag vet inte vad jag ska använda dom till riktigt än, men jag visste, att om jag inte tog dom nu, skulle de inte finnas kvar nästa gång. För hur många gånger har man ångrat att man inte köpte den där fiiina grejen?!







Det brukade vara typiskt mig på loppisar. Jag ser nåt jag gillar, men blir osäker på vad jag ska ha den till. Låter den stå kvar på hyllan och åker hem. Slår upp en tidning eller hittar en tokbra idé på nån blogg - med JUST DEN GREJEN jag lämnade kvar på hyllan! Ångrar mig såklart. Åker tillbaka. Och. Den. Är. Redan. SÅLD... Gah!


Men, man lär av sina erfarenheter heter det ju och numera är det "gillar du något - köp det!" som gäller ;)


Fast ibland händer det att jag får ett återfall...






Sjömanssäckarna luktar unket och har hängt ute på vädring i ett par veckor nu. Tyvärr var det inte till någon större hjälp. Jag är osäker på om de går att tvätta i tvättmaskin med spännen som inte går att ta av och galontyget i botten. Handtvätt kanske? En rejäl blötläggning i ättika?



 


De här säckarna ser oanvända ut och jag vet inte hur gamla de är heller. Men, jag kan inte låta bli att tänka på vad de kan ha varit med om. Vad bär de på för historia? Det är något jag alltid funderar på.





Här får ni en tungvrickare som avslutning:

Sju sjösjuka sjömän sköttes av sju sköna sjuksköterskor
Sju sjösjuka sjömän på skeppet Shanghai sköljde sju skjortor i sjön

(tyvärr blir den nog ganska tokig översatt till engelska)



Önskar er alla en fin dag!



7 kommentarer:

A House With A View sa...

Men vilka fina fynd du gör hela tiden!!! Så himla fina säckar!! Varför är inte jag på loppis oftare!!!???? Tror du det går att lämna in dem på kemtvätt och få ordning på lukten? Hoppas det för de är riktigt charmiga!!! Bra köp!!

kraaaaaaaaaaaaaaaaam aka

Unknown sa...

I had one just like this!!! I think I put it in the goodwill bag!!!!!

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Säckarna funkar ursnyggt som dekoration tycker jag...
Fint till allt ditt marina!

Handtvätt funkar säkert, ättikan skulle jag nog akta mig för. Fast nån husmor är jag ju klart inte ;)

Ja du, jag ångrar mig alltid på något när jag varit på loppis, men det beskyller jag min man för... Han suckar och pustar och tycker allt är "skräp" eller att jag redan har, så då tappar jag lusten. Men väl hemma ångrar jag sen ihjäl mig.
Vi kanske skulle gå tillsammans istället ;)

Kraaam vännen

Wendy sa...

Sanna, these are so cute! I think handwashing would be fine to get the musty smell out.

:) Wendy

Annelie sa...

Hejsan kära bloggar syster!
Vilka fina sjömanssäckar du har hittat.
Älskar fotot längtst ner på dem.
Fråga mig inte hur de ska tvättas, är verkligen ingen husmor. Skulle själv nog chansat på kalltvätt för jag hatar att tvätta för hand. Lite lat är jag nog.
Jo, jag vet precis hur det är när man shoppar. Känner igen alltihop. Jag var sååååå duktig när jag var i Sverige och vände och vred på saker jag inte trodde jag kunde leva utan. La tillbaks nästan alltihop med brustet hjärta. För det mesta är det prydnads saker jag vill ha som jag inte ens vet vart jag ska göra av dem.

Gillar dina servettringar, Helena berättade om dem för mig. Men vet du, har faktist sett dem i en tidning och jag kann banne mig inte komma ihåg om det var en svensk eller amerikansk tidning. Hmmm.... Kanske var det hon du länkade till som var med i en tidning som bloggare med tips. Hursomhaver så blev dina supercoola och fina.

Dags att laga middag.

Många kramar,

Annelie

Gugis Pärlor sa...

Snygga bags! Kanonfina fynd du gör på loppis!! Ättika lär ju ska ta bort lukter eller pröva med kaffe... Vet du, i början av veckan var jag till loppis och hittade vita plastringar, en hel påse full för en euro. Min arbetskamrat sa att det var rena fyndet för hon hade just köpt likadana för dyra pengar till gardinstången! Så nu väntar lite pyssel framåt hösten ;O)

Kram Gugi

Tina sa...

Snygga säckar, vilka fynd du hittat!
Jag gillar musiken också, den piggar upp! Vilka minnen..

kram!