I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

4 augusti 2011

Lifesavers



Servettringar

Kunde inte låta bli att visa er mitt senaste lilla projekt.

När jag fick syn på idén i den här tidningen tänkte jag att det vore ett perfekt pyssel till nästa sommar. Men så hittade jag flera paket med gardinringar på loppis och så... ja, ni vet, en sak leder till en annan och det gick inte vänta ;)




 

En stor inspirationskälla är Cathe Holden som driver JSIM - Just Something I Made. Hon är en av de kreativaste människor jag känner till i bloggvärlden och det är Cathe som kommit upp med idén. Så smart!






Men, på de här bilderna är det min version ni ser.

Jag har målat mina ringar med vanlig hobbyfärg, inte med pennor eller sharpies som det anges i beskrivningen. Och, jag målade inte så himla noga heller. Tänkte ändå ruffa till ytan med fint sandpapper.




 
 

Kanske limmar jag på ett rep på utsidan som på en riktig livboj... ska leta i mina gömmor och se om jag kan hitta något tunnare än det på bilden. På orginalet är det stämplat med bokstäver som ni kan se om ni kikar här. Tyvärr har jag inte så små bokstäver på mina stämplar annars hade jag nog gjort det. Får bli ett besök hos Panduro snart igen. Bäst att skriva inköpslista, för jag har 7 mil till närmaste butik ;)





Hälsa på hos JSIM och inspireras du också.


Ha en fin dag!


Här är det strålande solsken och varmt så in i tusan.
Ingen bra dag att gå på Sveriges största marknad med andra ord, urk!
Åkte dit endast för att ställa upp för dottern som inte hade någon kompis att gå med... och nu är jag helt mör i kroppen och knoppen ;)



Posted by Picasa

6 kommentarer:

Unknown sa...

How clever!! I think I could do this.
Hope you are enjoying your day...
hot and humid here with a hurricane on it's way this weekend!!
Button down the hatches!!!

Systrarna Hjertén sa...

Snyggt och enkelt, perfekt till sommardukningen!

Mvh
Frida

Helena, The Swenglish Home sa...

Så snyggt, så genialiskt, så jag-måste-definitivt-prova-göra-också!

Du är SÅ inspirerande, kära Blåbärsfröken!

Kram, Helena (som nu genast längtar hem till pysselrummet...!)

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Men vilken kul och bra ide....
Superfina servettringar!! :)

Kankse inte det bästa vädret att önska när man ska på marknad och trängas bland folk... Hoppas du har vilat upp dig nu! ;)

Den där kaffedrinken är jag himla nyfiken på att testa. Den ser himla smaskig ut på bilden!!

Kram och ha en mysig kväll!!!

Gugis Pärlor sa...

Vilken fin ide... nu ska jag jaga gardinsringar(hehe) De skulle bli perfekta ge bort-presenter till någons sommartuga!! Ha en mysig helg!

Kram Gugi

A House With A View sa...

Fantastiskt!! Så himla snyggt!!! Ja du Sanna, du är min Cathe Holden i blogglandia!! Så mycket fint du bjuder oss på hela tiden, dina gardinringar åker raka vägen in i min inspirationsmapp på datorn. Kul idé och billigt!! Det kostar ju ofta en hel förmögenhet att köpa snygga servettringar! Och de du visar skulle ju passa perfekt hos mig som bor vid sjön - marint tema!! Tack för fin inspiration!!!

Kraaaaaaaaaaaaaam aka