I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

26 augusti 2011


Hejsan!

Här har det varit helkörigt hela veckan så idag är jag ganska trött. Planering och organisering har varit nyckelorden. Skolan startade upp i måndags och det tog inte lång tid förrän almanackan klottrats full av skolaktiviteter. Jag behöver mer rum i almanackan!


Dessutom har jag ingått i en föräldragrupp som planerat och organiserat ett kickoff-läger för dotterns klass, som gick av stapeln i morse. Med fullastade bilar (ungar, mat, packning) begav de sig iväg till lägerplatsen för två dagar med undervisning utomhus, bad, femkamp, grillning och andra aktiviteter. Jag hoppas de har det bra och att allt har fungerat som vi tänkt. Senaste rapporten löd "nu blir det bad, sen fika" :)


Skönt att det är fredag! säger jag.





Idag har vi fått rena högsommarvärmen. Kanske den allra sista innan hösten? vem vet. Bäst att ta vara på den. Jag kom att tänka på min citronkanna som normalt står i köksskåpet. Den har fått en spricka i pipen så jag använder den inte, tyvärr. Men den är fin att se på och den bär på en del minnen. Jag köpte den under en semesterresa till Algarve-kusten i Portugal för många många år sedan. Det var 45 grader varmt, brände mig förstås i solen och jag åkte på värsta förkylningen... ingen skön kombination vill jag lova! haha.

En dag blev vi "hi-jackade" utanför hotellet, jag drog högsta vinsten i ett lotteri, åkte med två helt okända personer till ett stort hotellkomplex och kom hem sent om kvällen med en time share lägenhet... vad hände liksom?? och så åkte vi i en stekhet ofjädrad buss till världsutställningen i Sevilla - utan luftkonditionering. På tillbakavägen hade chauffören tydligen fixat luften, för det blåste svinkallt hela vägen hem i nattmörkret. Fortfarande ofjädrat. Och fortfarande förkylt... Tider det.






Finns det något godare och friskare än citron?

Citronsaft brukar vi laga varje sommar. Det påminner mig om sommarloven hos mormor på landet när jag var barn. Hon gjorde alltid en rejäl sats i en megasstor rostfri bunke som stod i skafferiet. Sleven fick hänga på kanten och så fick vi barn i uppdrag att ta med saftkannan och fylla på vartefter den tog slut. Det blev många vändor till skafferiet under sommarn :)



 


Hoppas ni alla har en riktig fin dag och helg!

Ikväll är det kräftfiske i ån som går genom vår lilla stad, lite av en folkfest här, och det visas utomhusbio i stadsparken. Filmen Mamma Mia ska det trallas till under senkvällen ;)


KRAM


Posted by Picasa

5 kommentarer:

Tant Åsa sa...

Min barn har också börjat skolan den här veckan, 7:an och 9:an. Det tar en stund innan rutinerna sätter sig. Första och andra veckan brukar vara lite kaotiska. Ha en bra helg, hälsningar Åsa :-)

Wendy sa...

What a lovely memory! :)

Gugis Pärlor sa...

Hej Sanna! Hoppas att du har fått njuta av helgen och det fina vädret! Högsommarväder hos oss med ;O) Min dotter var på läger också i onsdag-torsdags. Alltid mycket nytt och komihåg då skolorna börjar. Nu i veckan blir det skolfotografering, simning och föräldramöte.

Kram Gugi

Ps. Tomaterna i ditt förra inlägg har jag gjort flera gånger redan! Bara så goda! Tack för tipset!

A House With A View sa...

Vilka härliga bilder, ser fräscht och friskt ut!!! Och vilka härliga tillbakablickar du berättar :)))) Oj vad mycket du haft att stå i, jaaa det är mycket nu, pust!!!! Kommer precis ifrån övernattning hos dottern i hennes nya lägenhet (på annan ort) där vi fixat i dagarna två!!!

kraaaaaaaaaaaaam aka

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Händelserika dagar minsann...

Superläckra bilder!!

Hoppas det blev kräftfest väl hemma ;)

Kram kram