I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

20 juni 2011

... and up they went




Att vara

högt upp i det blå

var min svågers önskan till sin födelsedag

I lördags var det då dags att göra slag i saken.
Vi åkte till en plats utanför Vadstena där han skulle få prova tandemflygning.




Förberedelser...





 




Invänta vinden...






Vinschen börjar snurra och skärmen flyger upp... dags att springa





... och lyfta!





Högt högt upp i luften flyger de - "ju högre desto bättre" enligt svågern. Som är lite "wild and crazy" när det gäller såna här äventyr.

(själv stannar jag helst på marken)





Frihetskänsla





Väder och vind bestämmer hur länge du kan flyga. Så efter ungefär tjugo minuter var det dags att gå ner för landning och stå med fötterna på jorden igen.



 






En glad och nöjd svåger på väg tillbaka


Min trettonåriga dotter tyckte det var supercoolt, så hon fick en inbjudan att komma en annan dag och flyga. Hon blev jätteglad. Frågan är vad mamma tycker om det... törs jag låta henne?


Ha en trevlig vecka!
Midsommar närmar sig med stormsteg...


 
Posted by Picasa

3 kommentarer:

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Ojoj.... Häftigt!! Men jag är så höjdrädd så får nästan svindel bara av att se honom däruppe i det blå! ;)

Ja, men det är väl klart att dottern ska få så länge hon inte är höjdrädd :)
Fats visst är man rädd om sina små!!

Ha en mysig kväll!
Kram kram

A House With A View sa...

Wiiiieeee, åååh vad hemskt!! Jag skulle definitivt stanna på marken!!! Men jättefina bilder!


Kraaaaaaaaaaaaaaaam aka

Gugis Pärlor sa...

Ojjj, jag får magkramp bara jag tänker på det ;O) Inte ens för pengar skulle jag utsätta mig för något sådant!! Tacka vet jag mark under fötterna...

Kram Gugi