I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

16 april 2011



Hejsan!

Som vanligt går veckan väldigt fort och vips så är det helg igen :)


Nu är det snart Påsk och efterlängtat påsklov för barnen. Fjädrar, ägg, ris och en o annan tupp och höna ska tas fram ur gömmorna. Lite lagom pynt som lätt går att städa undan får det bli.


I köket är det pastellfärger i år.




Förra sommaren hittade jag jättefina handdukar av linne som bidrar till det pastelliga temat.






Körsbärskvistarna är utbytta mot vide.
Passade på att knipa några kvistar när jag hälsade på hos mamma ute på landet. Kannan är ett kärt loppisfynd. Jag har börjat samla på mig kannor och använder dom som vaser istället för de mer traditionella glasvaserna.






På landet bekantade jag mig med den här sötnosen. En av många små lamm som snart ska få komma ut i hagen. Så söta!






När barnen var små kom de alltid hem med egengjorda kort, målade ägg och andra "udda" saker *skratt* - allting skulle givetvis stå framme och beundras under hela påskveckan.


Ett kärt minne (och ett gott skratt) var överraskningen jag fick av min dotter för några år sedan - en ny variant av blompinnar.


Får jag lov att presentera...


 "De Fantastiska Fyra" 
Påskkycklingen, Superman, Batman och Spiderman!


 Numera är det ganska lugnt med sånt pyssel och jag får medge att det stundtals känns lite tråkigt ändå ;)


Glad helg allesammans!


(PS. Ifall ni undrar... de där hiskeligt fula växterna i bakgrunden finns inte mer...fniss)


 

4 kommentarer:

Gugis Pärlor sa...

Härligt med pastellfärger i vårtider! Jättegulligt lamm... jag hade nog haft svårt att slita mig bort från det. Superfint loppisfynd. Är det en tapet som skymtar bakom? Den blåvita... så vacker! Söta blompinnar och kärt minne att spara på. Trevlig helg!

Kram Gugi

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Åååh jag vill bara se mer av ditt hem *ler*

Vilken fin tapet bakom tallrikshyllan för att inte tala om detaljerna :)

Jättefina kökshanddukar!

Trevlig kväll!

Systrarna Hjertén sa...

Å, många härliga bilder du visar..jag vet inte vilken jag ska kommentera, men jag väljer de fantastiska fyra, verkligen påsksynt i min smak!

Mvh
Frida

A House With A View sa...

Men ååååh vilken hääärlig inspiration du bjuder på Sanna!! Underbara bilder!! Älskar kökshanddukarna, vill ha!!!! Och lammet är ju såå gulligt!! Såg din fantastiska tårta i förra inlägget också, shit vad himla fint!! Heeelt impad!!!

Tack också för synpunkter på tapetval hos mig!! Kanon att få en länk, ska gå in och kika där ikväll!! Måste bestämma mig för tapeterna senast i morgon...

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam aka