I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

3 mars 2011

En färgkick



Hejsan!


Den här veckan har det knappt blivit några besök alls hos er, mina bloggvänner. Veckan har flugit förbi! Jag vet inte vad jag har gjort... men tiden vid datorn har i alla fall varit minimal, det vet jag :)



Idag skickar jag med er en pastellig färgkick inför helgen.



 


 

För ett par veckor sedan (när vi hade några fantastiskt soliga dagar, snön smälte, fåglarna kvittrade och jag trodde att våren äntligen var på gång) tog jag de här bilderna. En bukett halvtrötta tulpaner ställdes i fönstret och fotades i motljus.





 

 
 




Jag har inte en aning om vad jag gör haha - har ingen superduper kamera och ingen fotokunskap alls (vill bara påpeka det - fast det kanske inte behövs...fniss) ändå blev jag väldigt nöjd med dessa bilder. Jag gillar hur färgerna och ljuset blev och hur de andas VÅRkänsla.





Vill ha dessa glada färger i köket i vår.



Önskar er alla en

Trevlig helg!


 
Posted by Picasa

5 kommentarer:

Gugis Pärlor sa...

Jag gillar dina bilder skarpt! Perfekta och absolut i min smak med! Vackra färger också! När det gäller fotografering är det ljuset som är A och O har jag fått lära mig...;O)

Trevlig helg!

Kram Gugi

Annelie sa...

Tror att du och jag är lika. Har ingen fancy kamera eller kamerautbildning. Bara prövar oss fram och ibland blir det riktigt bra, som dina tulpaner här.
Otroligt fina, Sanna!
Här har tiden flugit förbi också och det har inte blivit mycket bloggande.
Emellanåt kommer dessa dagar som vi har idag när det känns som om våren är på intågande. Ljuvlig känsla.

Många kramar,

Annelie

Helena, The Swenglish Home sa...

Kära Sanna,

SUPERFINA bilder! Konstnärliga, ljuvligt ljus, energigivande färger, superläckra helt enkelt!

Och om inte dessa bilder lockar fram våren, ja då vet inte jag... :-)

Stor kram till dig och trevlig helg!
Helena

A House With A View sa...

Såååå supervackra foton, gah... Inga fotokunskaper??? Hmmm... Nja... Fotopgrammen gör ju en del av jobbet men du har ju ett RIKTIGT öga för hur du designmässigt ska fota och för det krävs talang!!

Önskar dig en riktigt fin lördag!

Kraaaaaaaaaaaaaaam aka

Carolyn sa...

I love the softness of your photos -great job!
Time does have a way of slipping by on us I think.
Today was the first day some snow melted- looking forward to spring.

Take care,
Carolyn