I´d give up chocolate - but I´m no quitter ;)
Stop. Take a Moment. Breathe.
more Quotes

25 februari 2011

Kalla fötter



Hej mina vänner

Nu är lovet nästan slut.


Här är så in i norden kallt så snart känner man inte skillnad på ute och inne längre. Uppvärmningen i huset räcker helt enkelt inte till. I morse kunde jag nästan blåsa rökpuffar inomhus... jag skojar inte! Tjocka tröjor och sockor på fötterna är vardagsklädseln här numera och det är inte helt ovanligt att hitta mig iklädd full mundering under täcket heller ;)








Men, trots kylan har vi haft riktigt soliga dagar. Jag och ungarna gav oss ut på hal is där de fick åka skridskor medan jag satt med en filt och njöt av de värmande solstrålarna.



Väldigt skönt.




 Oops! Där är jag ju :)





 




I alla fall i en timme.


För sen började tårna domna bort och ingen varm choklad i världen kunde råda bot på det *fniss* Bara att packa ihop och styra kosan hemåt. Men en vacker dag hade vi och rosiga kinder fick vi också.




 



Nu är det fredag och helgen stundar.

Vad ska ni hitta på?

Här är ingenting planerat. Ganska skönt faktiskt. Februari har varit ett andhål inför kommande månader som mer och mer börjar likna ett maraton. Många roliga saker att se fram emot men mycket pusslande för att få ihop allt.


Önskar er en 

Trevlig Helg! 



3 kommentarer:

Helena, The Swenglish Home sa...

God afton, rara Sanna,

Ja, där är du ju! Så mysigt när en bloggvänner visar bilder på sig själva... sade hon som så gott som aldrig gör det...hm :-D

Jag lider verkligen med er i Sverige. Även om det är vackert med sådan vinter så blir det ju lite too much med sådan kyla! Mina föräldrar bor ute på landet och var utan vatten i sex dagar nyss, pga frusen vattenledning... Huga så kallt det verkar vara överallt!

Skönt med lite sol på nosen i alla fall och nu hoppas vi att det fortsätter så för er, så att våren bereds väg någon gång!

Kramar till dig och en fin, oplanerad helg!
Helena

Systrarna Hjertén sa...

Samma här! Gammalt hus = KALLT!!! eller?

Trevlig helg!
Frida

Gugis Pärlor sa...

Tur för att solen i alla fall blir varmare dag för dag- om den skiner vill säga... För mig kan vintern gärna ta slut BUMS! Hos oss har vi sportlov nästa vecka och dottern åker på skidresa medan vi jobbar på som vanligt ;O) Ha en fin helg!

Kram Gugi